*STORYのある器で、愛のある盛り付けを*

「料理は人に感動を与え一生の記憶に残る物」。レストランのようにプロが施すスタイリングも素敵だけれど、もっと手軽に家族や来客をワーっと驚かせるアットホームな盛り付けの方が心地良い。誰にでも手が届きそうな親しみのあるスタイリングで、今日から貴女も盛り付け美人を目指しませんか?

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息子がダイエットを始めました。

暖かくなってくるともうコートで体型は誤魔化せないですよね~~(;^ω^)💦
幸か不幸か丈の長いカーディガンが今年も流行っているから隠せそうな気もするけれど
いや、やっぱり誤魔化せないですよ。

そろそろダイエットしないとなぁ~と考えていたら
イタリア食材の輸出アレンジを担当してもらっているクレアから
タイムリーにダイエットネタが届いたのでUPします。


   +


As my son injured his ankle last October, he couldn't play anymore with his favourite team at Tchoukball, which is a bit like handball. At first he thought it would have lasted till Christmas, but his ankle hurt also in February, so, we went again to see orthopedic doctors, physiotherapists, etc... There is nothing seriously wrong with his ankle, but he must take it slow (for a teen aged boy, that is very difficult !!). But in all these months in which he didn't work out, he put on some weigh in the belly, so he decided to follow a diet to increase his muscular mass instead of fat. The diet should be done together with a good amount of physical exercises, in order to burn the fat cells and increase the muscles. But as my son doesn't do a lot of exercise, he decreased a bit the quantities (he is eating about 80% of the quantities indicated).
息子のフランチェスコは去年の秋に部活中に足を怪我してしまい、
医師からしばらくは運動を控えるようにと言われてしまいました。
数か月間部活を休んだために筋肉が減りお腹周りに脂肪が付いてきてしまいました。
そんな息子がダイエットに挑戦すると言い出し、我々も協力することに。

ダイエットを成功させるには、食事制限と運動が必須となりますが、彼の場合は運動がダメなので
食事の内容、回数、量の調整でカリキュラムを組んでいます。

The diet consists of dividing the quantity of calories into 6 different meals : breakfast – snack – lunch – snack – diner – snack.
For breakfast he is eating everyday a porridge, 5 crispbreads with honey or marmalade. 1st snack : cottage cheese, 1 slice of rye bread, 1 apple.lunch : 100 gr dried beans or chick peas or lentils to cook, 100 gr salad or rocket or other raw vegetable with some olive oil. 2nd snack : small can of tuna, bread, 1 fruit. supper : 200 gr meat or fish, 300 gr cooked vegetable, 1 slice of rye bread, some olive oil. 3rd snack : fruit and some dried fruit (30 gr of almond, nut, hazelnut) To drink : water !
1日6回の食事(朝食~軽食~昼食~軽食~夕食~軽食)を続けています。

DSC02507.jpg

・朝食: ポリッジ(オーツ麦のお粥)とクリスプブレッド5枚(ハチミツかマーマレード使用)+水
   ↓
・軽食:カッテージチーズ、らい麦パン1枚、りんご1個+水
   ↓
・昼食: 豆類100g、生野菜サラダ100g(オリーブオイル使用)+水
   ↓
・軽食:ツナの缶詰(小)、パン、果物+水
   ↓
・夕食: 肉か魚200g、火を通した野菜300g、らい麦パン1枚(オリーブオイル使用)+水
   ↓
・軽食: 果物とドライフルーツ(アーモンド30g、ヘーゼルナッツ等)+水

frankysd.jpg

I must say that he is trying his best to follow strictly this diet, not eating anything he used to eat like crisps, biscuits,... The fact is that with this diet you feel rather full, and don't feel the need to eat something else. But as he is preparing for his end-of-high-school exams in June, he should be very nervous and I know that he would eat something else with more sugar and also chocolate in it ! It is now 3 weeks and he lost a bit of his belly, which is really encouraging, as he is not doing much exercise at home, at least.
これまで大好きだったお菓子類を絶ち、日々ダイエットに邁進中です。
このダイエット法ならば流石にお腹も空かず間食も不要!
それでも6月に期末試験があるからそのストレスでうっかり甘いものに手を出すんじゃないか。。。と思ってみたり(^ω^)

4週目にしてようやくお腹の脂肪が減ってきたようです。
家で運動をしてないのにダイエット効果が現れたのは、彼にとっても励みになっているようです^^

DSC02505.jpg
*私たちも彼の食事につきあうことも(笑


*gwanko's comment*

若い男子でも運動を止めてしまうとお腹に脂肪がつくのね(人ごとじゃないんだけど。笑)
それにしても1日6回も食事を用意しないとならないなんて!!
私ならとてもじゃないけど出来ません(>_<)
やっぱり愛情がないと出来ないですよね。

献立を見ていたら、私が今取り入れているダイエット法と被るところがありました。
例えば炭水化物は白いものを避けて黒(玄米ごはんor玄米パンorらい麦パン)にするとか。
あとは豆類やらローフード(生の野菜、ナッツ)を摂るところとか。
水もしっかり飲んでいますし^^

フランキーも頑張ってるから私も運動を加えて夏までにナイスバディを目指します!?
とっても参考になりました。ありがとう!!

| イタリア在住クレアの日誌 | 19:16 | comments:0 | trackbacks:0 | TOP↑

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